sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№18. Reklama przeczytana 100 razy

2009-08-12
Odwieczny problem każdego reklamodawcy — jak zmusić/zainteresować/zachęcić odbiorców do przeczytania reklamy? Jedną z prawidłowych odpowiedzi jest — wciągnąć ich do gry.

Tak właśnie postąpił Joseph Sugarman z reklamą maszyny do pisania (to było jeszcze w czasach kiedy nie było personalnych komputerów).

Joseph napisał tekst reklamowy i umieścił go w The Washington Post wraz z krótką adnotacją iż w tekście tym są błędy ortograficzne. I że każdy może zaznaczyć te błędy, wyciąć reklamę i wysłać do producenta maszyny do pisania. Ile błędów znajdzie osoba — taką zniżkę otrzyma (na przykład, 5 błędów — 5% zniżki).

Reklamę tą czytano do dziur w gazecie. Joseph mówi, że dzwonili do niego przyjaciele i mówili:

— Stary, ja nie potrzebuje tej maszyny, ale, kurde, już 2 godziny siedzę i szukam błędy w treści twojej reklamy!

Ciekawe, jaka by była skuteczność podobnej akcji teraz?

Skomentuj notatkę (komentarzy: 1)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: dwa plus trzy? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

1 DrAg | 2009-08-12 18:58
Skuteczność? Żadna. Ludzi nie interesuje ortografia i gramatyka, a tym bardziej poprawność frazeologiczna wypowiedzi czy interpunkcja. Co komputer poprawi to dobrze. Słyszałeś o planach wprowadzenia nowej ortografii, bez ó, ż, itp.?

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)