sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№37. Poznaj swojego klienta i zarabiaj więcej

2009-11-11
Ten post jest kontynuacją poprzedniego tematu «Dlaczego 90% klientów zostaje z nami».

Prosty przykład z życia wzięty na potwierdzenie faktu, iż im mniej anonimowy klient — tym więcej pieniędzy on zostawia.

W Stockholmie wiele knajp mają face control przed wejściem. Chodzi bowiem o to, że wiele z nich zabrania wejścia do środka osobom poniżej 21 lat. Pewien irlandzki pub, który polubiłem (The Liffey — patrz fotoreportaż), też ma ochronę na zewnątrz. Pierwszy raz przyszedłem do niego z moim przyjacielem z Białorusi, który miał 20 lat i obawiał się, że go nie wpuszczą. Jednak udało się, gdyż facet przy bramce był chwilowo czymś zajęty i nie sprawdził dokumentów.

Później, tego samego wieczoru kilka razy wychodziliśmy na zewnątrz (mój kolega pali, w Szwecji w pubach i restauracjach stanowczo palić nie wolno — piękna rzecz, swoją drogą, od dawna trzeba wprowadzić ten zakaz na całym świecie).

Następnym razem (za tydzień i później), ochroniarz, pamiętając go z widzenia nie pytał więcej o dokumenty, witając jak starego przyjaciela. Kolega mój był na tyle zafascynowany faktem iż go pamiętają, że przy każdej okazji opowiadał wszystkim na około, jaka to fajna knajpa, z cudowną obsługą, pracownicy mają niesamowitą pamięć wizualną, jak go tam witają itd.

A co ci «cudowni» pracownicy zrobili dla tego? — nic. Ochroniarz zapamiętał go twarz i tyle.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 1)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: dwa plus trzy? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

1 Marta | 2012-05-21 08:27
Tak to właśnie działa. Jestem tego samego typu klientem, jak twój kolega. Jak coś mi się podoba — chwalę na prawo i lewo. Jak mi podpadną — spuszczam PR-owy łomot.

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)