sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№12. Najwięcej, najtaniej i najlepiej

2009-07-27
Jak mnie denerwują reklamy typu: «Tylko u nas: najtańsze kawałeczki cukierków», «Największy wybór widelców kamiennych» lub «Najlepsza oferta niebiesko-pomarańczowa».

Czy autor takich reklam myśli, że ktoś się skusi na te teksty? Że ja, idąc ulicą, naglę zdecyduje się na zakup najlepszych i najtańszych widelców? Że informacja o największym wyborze sukni ślubnych pobudzi mnie do sięgnięcia po portfel?

Tak się zastanawiam, czy to jest ciężko znaleźć coś, co odróżnia twoją firmę od konkurencji i skupić się właśnie na tym? Po co płacić patafiańskim agencjom reklamowym za patafiańską reklamę, która i tak nie działa?

A jeżeli nie masz nic, co by cię odróżniało od konkurencji i nie stać cię na porządny pomysł reklamowy, wymyśl jakiś atut. Lub wyeksponuj coś, co i tak wszyscy mają, ale nie zwracają na to uwagę. «Tylko u nas — wszystko od ręki», «52 wzory widelców», «Pierwsza konsultacja — za darmo», «Zawsze sprzątamy po sobie».

Skomentuj notatkę (komentarzy: 5)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: cztery plus cztery? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

5 Digvijay | 2014-12-28 09:44
Great common sense here. Wish I’d thhgout of that.
4 AC | 2009-07-31 09:15
W zasadzie miarą reklamy powinien być efekt sprzedażowy. Nie wierzę, iż reklama typu "Tylko u nas najniższe ceny..." może przynieść efekt większy od poziomu listwy podłogowej.
Dlatego nie rozumiem, po co przedsiębiorcy dalej i dalej tkwią w tym błędnym kole?
3 Piotr | 2009-07-29 16:52
musi tak być, bo czym wyróżniliby się ci lepsi, a tak mają pole do popisu. Po drugie, to miara jaką mierzymy i z kim się porównujemy.
2 sas | 2009-07-27 14:20
"źle" nie może być "dobrze". i zawsze trzeba dążyć do lepszego.
1 Marek | 2009-07-27 12:55
Oczywiście, że ciężko jest znaleźć coś co odróżnia od konkurencji, w przeciwnym wypadku nie byłoby nic podobnego, nie byłoby grup, branż, serii itd. W takich "patafiańskich" agencjach pracują tacy sami "specjaliści od reklamy", bez żadnego pojęcia, przygotowania i umiejętności. Dlatego jest jak jest- i może dobrze?

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)