sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№31. Magia słów

2009-10-14
Prosty przykład użycia różnych słów/wyrazów. Porównajcie sobie następne wyrazy: «sok z dużą zawartością witaminy C», «sok z dużą zawartością askorbinian sodu» oraz «sok z dużą zawartością E301». Dla mnie było wielkim odkryciem, iż jest to praktycznie to samo. Kwas askorbowy (witamina C) jest często i gęsto używany w przemyśle spożywczym jako przeciwutleniacz w postaci askorbinianu sodu (E301). Więcej w Wikipedii.

Co ciekawe, praktycznie każdy sok zawiera E301. Ale tylko niektórzy producenci przedstawiają ten fakt w pozytywnym dla siebie świetle (pisząc o witaminie C).

Czasem warto zwrócić uwagę na coś, co jest oczywiste dla producenta lecz jest nieznane szerszemu gronu konsumentów. Klasyką marketingu stała się reklama jednego z światowych browarów, iż przed rozlewem piwa butelki są dodatkowo myte gorącą parą lub wodą (nie pamiętam dokładnie). Zdumiewającym faktem jest to, iż KAŻDY browar to robi. Ale tylko ten jeden zdołał wykorzystać ten proces na swoją korzyść w reklamie.

Często widuję na opakowaniu napis podobny do tego: «białka tylko/aż X%; tłuszcz — tylko/aż Y% oraz węglowodany — tylko/aż Z%». Przy czym to jest podawane jako wielka zaleta tego właśnie produktu. Producent zapomina o jednym: mam gdzieś jego wszystkie zalety wraz z samym producentem. Interesuję mnie tylko jedno pytanie: co ów produkt da dobrego mojemu organizmowi?

Czy nie warto więc napisać, że białka wpływa pozytywnie na... tłuszcz jest niezbędny do... oraz węglowodany wspomagają... Decyzja konsumenta o kupnie właśnie tego a nie innego produktu będzie zdecydowanie łatwiejsza.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 1)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: trzy plus jeden? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

1 DrAg | 2009-10-14 09:24
Wiem co mi by pomogło, ale to nie jest ani tłuszcz ani białko:-) pozdrawiam z zaśnieżonej Warszawki

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)