sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№26. Kotwica cenowa

2009-09-23
Prosty, stary i skuteczny myk reklamowy.

Wyłożyć przy stosunkowo drogim towarze jeden bardzo drogi, dzięki temu ten pierwszy będzie wyglądać taniej.

Przykład. Markowe długopisy o wartości 100–200 zł. Z jednej strony nie są tanie, z drugiej zdecydowanie nie są drogie. Ale, jeżeli obok będzie leżeć długopis o wartości 1000–1500 zł, sprzedaż tych za 100–200 zł wzrośnie.

Jest to działanie, które można nazwać jak «kotwica cenowa». Klient ma w tej sytuacji porównanie. Porównanie, że długopisy za 100–200 zł (które normalnie byłyby dla niego zbyt drogie) wcale nie są takie drogie, są inne o wiele droższe.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 1)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: dwa plus dwa? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

1 Darek | 2009-09-25 10:51
Nigdy o tym nie myslalem, a warto o tym pamietac gdy sie napalimy na niby tani gadzet :)

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)