sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№39. Jak zniechęcić klienta do targowania się o cenę

2009-11-26
Przeczytałem o ciekawym pomyśle na lekki manewr z ceną :)

— Jak zrobić tak, żeby klient nie targował się przy kupowaniu jakiegoś produktu?
— Jak zniechęcić go do walki o pieniądze?

Jedno z rozwiązań może być podawanie ceny i jednocześnie informowanie o tym, że ona już zawiera specjalny rabat dla klienta. Że cena już jest obniżona w porównaniu do swojej normalnej wartości. Ów patent jest często, nagminnie i z sukcesem wykorzystywany w telemagazynach.

Oczywiście, cena w cale nie musi być obniżona. Istotne jest to, że informujemy o tym od razu po podaniu liczb. Dla większości ludzi ten argument wystarcza, żeby nie myśleć o targowaniu się.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 2)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: cztery plus jeden? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

2 Kajetan | 2009-11-27 15:46
W Szwecji to jest o ile sie nie myle zabronione. Nie wolno wprowadzac w blad klienta. Jezeli mowi sie, ze ceny sa obnizone, to musza byc obnizone w porownaniu do zwyklych cen w danym sklepie.

Odpowiedz na nasuwajace sie pytanie: Ceny nie moga byc obnizone caly czas, tzn. te zwykle ceny musza ogolnie obowaizywac jaks czas (i chyba nawet jest jakas regula mowiaca jak dlugo)

Nie wolno takze wprowadzac klienta w blad w inny sposob, jezeli np. ktos w reklamie w TV mowi "jestem dentysta i polecam taka a taka paste do zebow", to ten ktos musi byc dentysta, nie podstawionym aktorem.
1 Darek | 2009-11-26 12:15
racja, zauwazylem to w paru miejscach i zeczywisie to dziala. Moze to jednak podzialac i w druga strone i odstraszyc klijenta