sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№46. Czarna skrzynka partyzanckiego marketingu

2010-02-18
Będąc w cafe i popijając włoską kawę zobaczyłem bardzo ciekawy sposób na promocję. Było to kartonowe pudełko z dziurą na górze. Obok dziury były przylepione karteczki z pustym formularzem: imię, wiek, telefon, mail. Dodatkowo pudełko miało z prawej strony dołączony długopis oraz z tyłu reklamę siłowni.

Logika tego wszystkiego bardzo prosta. Jest napisane, że dostaniesz 7 dni darmowego treningu, jeżeli wypełnisz karteczkę i wrzucisz ją do pudełka. Raz na jakiś czas pracownicy cafe wyciągają zebrane karteczki i przekazują je do siłowni. Tamci mają teraz numer telefonu/mail do osoby, zainteresowanej ćwiczeniami. Zostaje tylko zadzwonić z zaproszeniem i ciekawą ofertą.

Jest to dobry przykład «partyzanckiego» marketingu. Cały pomysł wymaga minimalnych nakładów i, co najciekawsze, pobudza potencjalnego klienta od razu do działania. Widzisz reklamę, jesteś zainteresowany, wypełniasz karteczkę. Nie odkładasz na później (na 100% zapomnisz), nie musisz teraz sam dzwonić (bez sensu, jestem w cafe oraz lepiej niech oni sami zadzwonią do mnie). Dodam, że cafe było młodzieżowe, więc potencjalna grupa docelowa w jednym miejscu.

Doskonale pasuje do reklamy siłowni, masażu, basenu, szkoły tańców, szkoły językowej... dla wielu różnych biznesów.

Poniżej zdjęcie. Niestety, zrobione telefonem, więc, jakość taka sobie.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 0)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: trzy plus cztery? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

Brak komentarzy. Bądź pierwszym!

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)