sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№28. 2 klasyczne manewry z ceną

2009-10-03
Manewr 1.

W sytuacji gdy w sklepie są ceny w rodzaju 3,87 lub 12,63 lub 43,56 itd. warto zmienić je wszystkie na wzór: 3,99; 12,99; 43,99. Dla klienta ostatecznego kilka lub kilkadziesiąt groszy nie ma żadnego znaczenia. Dla właściciela jednak ten prosty ruch może zdecydowanie zwiększyć przychody.

Manewr 2.

Często widuje na cennikach napis w postaci: 12,89 lub 3,64 itd. Warto wprowadzić małą zmianę, zacząć pisać cenniki następująco 1289 lub też 364. Wizualnie pierwszy wariant (12,89) jest gorszy, gdyż klient widzi kilka liczb jednej wielkości, jest ich aż 4. Cena psychologicznie wydaje się większa niż jest. W drugim wariancie (1289) duże są tylko złotówki, więc, podświadomie produkt kosztuje 12 złotych i jeszcze coś tam. Wzrok przyciąga się tylko do tych 12 złotych. Cena więc wydaje się mniejsza.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 0)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: cztery plus cztery? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

Brak komentarzy. Bądź pierwszym!

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)