sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Blog, marketing

wróć do listy notatek

№49. 10 czy 12 pieczątek?

2010-08-03
Ciekawy i barzdo prosty przykład, o którym musi pamiętać każdy marketingowiec.
Wszyscy wiedzą o specjalnych kartkach do zbierania pieczątek za zakupione towary lub usługi. Najczęściej je można spotkać w kawiarniach (osobiście mam kilka takich karteczek z różnych miejsc). Za każdą zakupioną kawę (lub cokolwiek innego) dostajesz pieczątkę do karteczki. Kiedy nazbierasz X pieczątek — następna kawa będzie za darmo.

Według mnie, narzędzie to działa bardzo skutecznie. Jak już wspomniałem, mam kilka różnych karteczek; moi znajomi w biurze również je mają i używają regularnie. Ale nie o tym sprawa. Pytanie: «jak zrobić, żeby klient szybciej wypełniał karteczkę pieczątkami?» Tym samym kupując więcej i zwiększając obroty firmy.

Trafilem w internecie na eleganckie rozwiązanie. Otóż zamiast dawać klientowi karteczkę z 10 pustymi kwadratami należy zaproponować mu tą samą karteczke, ale z 12 kwadratami, z tym że będzie ona zawierała już 2 pieczątki. W pierwszym i drugim rozwiązaniu klient musi kupić 10 kaw. Jednak w drugim przypadku zrobi to szybciej.

Przeczytałem, iż ta zasada «Im bliżej do celu tym szybciej» działa we wszystkich płaszczyznach życia człowieka. Warto skorzystać.

Skomentuj notatkę (komentarzy: 0)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: trzy plus dwa? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

Brak komentarzy. Bądź pierwszym!

Plan podróży

Kalendarz najbliższych wyjazdów.
teraz
Szwecja. Sztokholm

«Polscy posłowie a internet»

Raport z badań.

Jestem autorem raportu o stronach internetowych polskich posłów. Skrót z niego został opublikowany w Newsweek Polska nr 25/2009, oraz na początku lipca w podlaskiej prasie lokalnej (Kurier Poranny, Teraz Białystok).

ściągnij raport
(pdf, 620 Kb)