sponsorzy podróży, więcej o sponsorach

Pomysły na biznes

wróć do listy pomysłów

Encyklopedia wiedzy

2011-08-15
Dla spełnienia tego pomysłu są potrzebne 2 osoby dobre w swoim fachu: webmaster oraz redaktor.

Nie tak dawno trafiłem na przykład encyklopedii wiedzy na określony wąski temat: www.gazprominfo.ru Jest po rosyjsku, strona opowiada na wiele pytań o gazie: czym jest, jak się go wydobywa, jakie są rodzaje, jak i dlaczego się używa w przemyśle itd. Wydaje mi się, że dla dużych i średnich firm stworzenie podobnych encyklopedii może być bardzo dobrą formą autoreklamy.

Dla przykładu, firma produkująca rowery spokojnie może stworzyć encyklopedię rowerową; drukarnia — wszystko o druku; piekarnia — opisać w szczegółach proces powstania dobrego chleba, zaczynając jeszcze od ziarna; budowlana — o dachach, oknach i sam Bóg wie o czym jeszcze. Jest nieskończenie wiele różnych płaszczyzn, dla których brak jest porządnej, fachowej, głębokiej wiedzy za darmo. Dlatego, jeżeli spotkają się w jednym miejscu: producent (z wiedzą), redaktor (który wie jak tą wiedzę opisać) oraz webmaster (który wie jak ją przekazać wizualnie) może powstać ciekawy produkt na korzyść każdego z nich.

Uważam, że może to być ciekawym biznesem.

Skomentuj ideę (komentarzy: 2)

Imię
Komentarz
Kontrola
człowieczeństwa
Ile wynesie: jeden plus cztery? (wpisz liczbę)
 

Komentarze

2 AC | 2011-08-15 21:36
@Cisek
Wikipedia jest super stroną, ale to jest raczej zbiorowisko wszystkiego co się da w jednej kupie. Jeżelibym szukał informacji na temat gazu zdecydowanie preferuję stronę Gazpromu (nawet wiedząc, że jest to PR tej firmy). Wydaje mi się, że producent dywanów — dla przykładu — może stworzyć stronę poświęconą tylko temu produktowi: co, kiedy, jak, dlaczego... Z mojego punktu widzenia jest to bardzo dobra autoreklama, no i biznes webmasterowi :)
1 Cisek | 2011-08-15 20:00
To Juz istnieje :) np. Wikipedia... A jeśli chodzi o produkty — wystarczy przytoczyć strony www wypuszczanych filmów — info o produkcie + jego reklama. A to co podajesz za przyklad to poprostu strona Gazpromu stworzona przez marketing na potrzeby PR i promowania gazu jako produktu.